Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Red Skyboy
Interior scanning
Bob Johnson's Skyboy with P3 profile
Skyboy zálet v režii pana Fráni

Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1958 is not allowed to access /home2/gryfairca96e/html/components/com_joomgallery/img_thumbnails/skyper_gt9_15/skyper_gt9_receiving_composite_shell_20140827_1513493663.jpg owned by uid 65534 in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 120

Warning: getimagesize(/home2/gryfairca96e/html/components/com_joomgallery/img_thumbnails/skyper_gt9_15/skyper_gt9_receiving_composite_shell_20140827_1513493663.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: Permission denied in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 120

Warning: Division by zero in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 140
Skyper GT9 receiving composite shell
Technical Commision of LAA met in Hluk

Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1958 is not allowed to access /home2/gryfairca96e/html/components/com_joomgallery/img_thumbnails/skyper_gt9_15/tomark_skyper_gt9_20140827_1344499936.jpg owned by uid 65534 in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 120

Warning: getimagesize(/home2/gryfairca96e/html/components/com_joomgallery/img_thumbnails/skyper_gt9_15/tomark_skyper_gt9_20140827_1344499936.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: Permission denied in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 120

Warning: Division by zero in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 140
TOMARK Skyper GT9




COMP-LET Shark Tisk Email

Vysokovýkonný kompositní tandémový UL/LSA dolnoplošník, navrhovaný pro cross-country létání na větší vzdálenosti vyšší rychlostí než je v této třídě obvyklé. Kombinace exklusivních výkonů s komfortním kokpitem a nekompromisním stylingem nabízí pocit skutečného žraloka na obloze ...

Vyráběný firmou Shark.aero s.r.o. Senica.

Shark bude nabízen ve dvou verzích - Europské UL se zatahovacím podvozkem a jednodušší LSA s větším křídlem a pevným podvozkem, plnící limity LSA kategorie pro Americký trh with . Ačkoliv Evropské UL předpisy limitují vzletovou hmotnost , obě verze jsou navrhovány a budou testovány pro vzletovou hmotnost 600 kg.

Image

Pokročilá Aerodynamika

Abychom dosáhli co nejmenšího aerodynamického odporu, Shark používá svůj vlastní profil křídla i vztlakové mechanizace, optimalizovaný pro rychlé cross-country lety, připravený aerodynamiky známého výrobce turbovrtulových cvičných letadel, trapezové křídlo s elliptickou náběžnou hranou , plynulý tvar trupu a kýlu, a podvozek s hlavními koly sklápějícími se během zatahování -jako je obvyklé u moderních proudových stíhaček.

Komfortní prostorný kokpit

700+ mm široký kokpit s nastavitelnými sedadly a "skleněnou" EFIS/EMS palubní deskou pro oba piloty je ve standardu. Vše je optimalizováno pro komfort posádky během dlouhých cross-country letů – s levou rukou na stíhačkové přípusti plynu a side-stickem v pravé ruce .

Image

Kvalita a bezpečnost

TECHNOLOGIE - Pokročilá kompozitní konstrukce používá uhlík, aramidové a skelné tkaniny rovingy spolu s epoxy pryskyřicí. PVC pěny a aramidové plástve jsou použity pro sendvičové panely. Rozdílné materiály jsou použity jako komponenty základní struktury tak aby bylo dosaženo optimálního účinku a nejlepšího poměru váhy a stability, tuhosti a pasivní bezpečnosti. Uhlík - v současnosti jeden z nejlepších konstrukčních materiálů - je často použit u detailů, běžně vyráběných z oceli nebo hliníku - aby se ušetřil každý gram hmotnosti . Dílce jsou vyráběny manuální laminací.....

Letoun je vyráběn v moderních prostorách firmy COMP-LET s.r.o. Senica - jedním z největších Evropských výrobců kompozitních dílců a podsestav pro lehký letecký průmysl.

Firma zaměstnává aktuálně kolem 200 kvalifikovaných zaměstnanců, má velké zkušenosti z hromadnou výrobou kompozitů -coby 16 letý dodavatel firmy Diamond Aircraft - DA40, DA42, SuperDimona, Katana, Aerospool-Dynamic, Flysynthesis-Texan, Wallaby, Aeropro-Eurofox, FK-Leichtflugzeuge-Polaris.

Výroba má schválení EASA a Slovenské ÚCL . Věříme, že to všechno může zákazníkům garantovat nejvyšší kvalitu finálního produktu .

Image

DESIGN

Projekt SHARK je založen na dobrých zkušenostech z naší spolupráce na projektu MD3 Rider a je jejím logickým pokračováním – používá dlouhodobé zkušenosti firmy COMP-LET s výrobou kompozitních částí a zkušenosti týmu Gryf design s rozličnými návrhy letounů od závěsných kluzáků, commuterů, větroňů, a GA letadel k ultralightům známým po celém světě – a pokouší se zkombinovat to nejlepší co v nás je.

Image

Konstruován podle českých a německých předpisů pro ultralighty a US Light Sport Aircraft předpisů.

 

Verse :Shark ULsportShark
Rozpětí 7,9 m 9,2 m
délka 6,7 m 6,7 m
Plocha křídla 9,5 m² 11,4 m²
Pohonná jednotka ROTAX 912 S - 100 HP
Prázdná hmotnost 275 kg 300 kg
Max. vzletová hmotnost 480 kg 600 kg
Max. nepřekročitelná rychlost VNE 333 km/hr 270 km/hr
Max. cestovní rychlost VH 290 km/hr 222 km/hr
Optimalní cestovní rychlost 250 km/hr 210 km/hr
Pádová rychlost 80 km/hr 81 km/hr
Pádová rychlost s klapkami 64 km/hr 71 km/hr
Max. stoupavost při max. vzlet. hmotnosti 7.2 m/s 5.8 m/s
Palivové nádrže 100 litres
Spotřeba paliva při ekonomickém letu 15 l/hour 15 l/hour
Maximální násobek um +4/-2, max. ultimate +6/-3

Technický popis :

VERSE : Shark UL - výkonný evropský UL se zatahovacím podvozkem , menším křídlem a za letu stavitelnou vrtulí a sportShark - jednodušší Light Sport Aircraft letoun s větším křídlem a pevným podvozkem. Obě verze jsou konstruovány a budou zkoušeny pro max. vzletovou hmotnost 600kg.

KONSTRUKCE : Nosná konstrukce ze skelného a uhlíkového kompozitu, s výplněmi PVC pěnou a aramidovou pláství v sendvičových panelech. Jednodílný samonosný trup s integrálním kýlem je vyroben v kuse s integrální skořepinami sedadel, loketními opěrkami, podlahami i přístrojovými panely a kryty palubních desek.

Kompozitní křídla s uhlíkovým hlavním nosníkem a pomocným nosníkem, nesoucím závěsy křidélek a klapek mají 60% odtokové hrany využito pro účinnou jednoštěrbinovou klapku. Křídla a stabilizátor lze jednoduše demontovat pro snadný transport nebo hangárování (jako na kompozitních větroních).

ŘÍZENÍ LETADLA : Mechanické primární řízení s elektrickým trimem výškovky a elektromechanikou vzpěrou vysouvání vztlakových klapek.

PODVOZEK : Shark UL má tříkolý zatahovací podvozek s řiditelným 13x4" předním kolem a 14x4” hlavními koly, opatřenými hydraulickými diskovými brzdami. Pevný podvozek sportShark verse má kompozitní hlavní nohy a zjednodušenou přední nohu.

POHONNÁ JEDNOTKA : 100HP Rotax 912 ULS plochý čtyřválec se za letu stavitelnou kompositní vrtulí. Integrální nádrže v křídlech s kapacitou 100 litrů.

VYBAVENÍ : kompletně čalouněný interiér se sedadly za sebou s nastavitelnými sedadly má plně zdvojené řízení – se sidesticky na pravé a přípustmi plynu a ovladači klapek na levém panelu. Ovládání trimu výškovky je tlačítky na sidesticku. Přístrojový panel se standardními EFIS/EMS displeji pro oba piloty je doplněn klasickými ukazateli paliva, rádiem, transponderem a GPS a paralelními klasickými rychloměry a výškoměry. Jednodílný překryt kabiny je otevírán doprava a podpírán plynovými vzpěrami. Zavazadlový prostor je za sedadly

Abychom dosáhli minimálního aerodynamického odporu pro rychlé cross-country lety, aerodynamici Sharkovi dali do vínku semi-eliptická křídla – kombinaci lichoběžníkového křídla v oblasti klapek se zbytkem křídla s eliptickou náběžnou hranou.

Image

Shark používá vlastní profil vyvinutý speciálně pro jeho křídla s “bambulí” na poláře - v místě odpovídajícím rychlým cestovních letům .

Tyto charakteristiky lokálně snižují součinitel odporu profilu až pod 0,004

Kokpit

Image

styling interiéru je vytvořen Peťo Zelmanem z Bratislavské Vysoké školy výtvarných umění .

Image

Originální interiér používá páku plynu a sytiče vlevo a sidesticky na pravou ruku. Od počátku vývoje je interiér Sharka uvažován jako naše “trade mark” = ve stylu moderních stíhaček, skloubený s pohodností sportovního automobilu, komfortní, ergonomický, bezpečný. EFIS/EMD displeje s GPS ( "skleněná palubní deska") , elektricky ovládané klapky, trim a zatahování podvozku ve standardu.

 

Image

 

 

Styling

 

Vytvořit dostatečně “žraločí” vzhled a nekompromisní design interiéru je podstatnou částí našeho záměru ...

A teď ještě musíme naučit Žraloka rozevřít čelisti a chňapnout - aby byl dostatečně dynamický nejen z hlediska výkonů …

– dobrým designem stroje je vytvoření mechanické bytosti – přátelského zvířecího mazlíka s vlastní tváří.

Rádi bychom se přiblížili ideálu kdy letoun je jakoby pokračováním lidského těla, kdy během letu přestáváte vnímat kde končí stroj a začíná vaše tělo - a tak je vlastně ovládán přímo lidskou myslí než pohyby ovládacích pák a pedálů ….

 

Tom Gunnarson, president Light Aircraft Manufacturers Association (LAMA) popsal své pocity z “Riding the LSA SportRider” ve svém Pilot Reportu, publikovaném v Ultralight Flying! magazine:

 

“Vyhlížející jako ocas žraloka, šípový kýl, trčící vysoko nad koncovou částí byl možná použit aby ukázal konstrukční osobitost …”

- a teď se naše nová konstrukce pokouší naplnit jeho pocity zcela.

A tak, garantujíce použití nejlepší technologie a co nejlepších výkonů, rádi bychom vytvořili „ikonu“.

… vždyť pocit je při létání pro radost to nejdůležitější.

Image

Shark na AERO Friedrichshafen 2009