Monthly Picture

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partners

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizations

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazines

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Airshows

Banner
Banner

Dealers

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Weather
Gryfair.cz GRYF magazine Articles Jak jsem potkával Mariána
Jak jsem potkával Mariána Print E-mail
Written by Administrator   
Sunday, 12 January 2014 19:32

Airshow Praha 2009 Airshow Praha 2009

V neděli 15.12.2013 nás opustil Marián Mečiar - zakládající člen Gryf klubu.

Autor a spoluautor Gryfa, SuperBlaníka L23, kluzáku L33 Sólo, Compakta, Classica, VM22, se podílel i na Skyboyi, Eurofoxi, UL Koale a následném Eurostaru, a z vedoucích pozic dával směr vývoji letounů v podnicích Let Kunovice, Inteco, Aerotechnik, Letov, Aero Vodochody, Aerospool sro, Gryf aircraft sro, Directfly - od původních ultralightů přez větroně k L610 až po Sharka.

Budeš nám chybět Mariáne.

Jak jsem potkával Mariána >>>